-
Algemene vragen
-
-
-
Het aanmaken van een freelancer profiel
-
De zichtbaarheid van het freelancer profiel
-
Freelance opdrachten en inhuur
-
-
-
Algemeen
-
Functionaliteiten
-
Abonnement
-
Betaling
-
Gebruik van Jellow
-
AVG en GDPR
-
results
-
999 results
-
Is Jellow een intermediair?
Nee, Jellow is geen intermediair. Opdrachtgevers en freelancers hebben rechtstreeks contact over een opdracht. Jellow is een freelance platform waar vraag en aanbod bij elkaar worden gebracht.
-
Zijn er intermediairs actief in het netwerk van Jellow?
We laten geen intermediairs toe op Jellow. We maken ons namelijk hard voor direct contact tussen opdrachtgevers en freelancers. Een freelancer profiel wordt door een individu aangemaakt die op freelance basis aan de slag wil en een opdrachtgever is op zoek naar een freelancer voor de eigen organisatie.
-
In welke branches en vakgebieden is Jellow actief?
Je vindt bijna alle profielen binnen de zakelijke dienstverlening op Jellow: van freelance developers tot freelance juristen. Een overzicht van alle vakgebieden vind je hier.
-
Wat is het verdienmodel van Jellow?
Opdrachtgevers kunnen bij Jellow direct een freelancer inhuren via het Jellow-netwerk van meer dan 50.000 ervaren freelancers. Dit is op basis van een service fee, waarbij je geen abonnementskosten hoeft te betalen. De service fee komt bovenop het afgesproken uurtarief van de freelancer.
Bij Jellow kun je kiezen uit drie accounts: Jellow Go, Jellow Standaard en Jellow Enterprise. De voordelen per account hebben we overzichtelijk op een rij gezet, zodat je zelf kunt kiezen welk account bij je past.
Bij Jellow Go kies je ervoor om zelf de opdracht te plaatsen en freelancers te selecteren en uit te nodigen. Wil je hier graag hulp bij hebben? Kies dan voor Jellow Standaard, waarbij ons customer success-team voor je klaar staat en je ondersteunt van de opdrachtomschrijving, freelancerselectie tot en met de inhuur.
En, vind je niet de juiste freelancer? Dan hoef je bij Jellow niets te betalen. Wel zo helder!
.tb_button {padding:1px;cursor:pointer;border-right: 1px solid #8b8b8b;border-left: 1px solid #FFF;border-bottom: 1px solid #fff;}.tb_button.hover {borer:2px outset #def; background-color: #f8f8f8 !important;}.ws_toolbar {z-index:100000} .ws_toolbar .ws_tb_btn {cursor:pointer;border:1px solid #555;padding:3px} .tb_highlight{background-color:yellow} .tb_hide {visibility:hidden} .ws_toolbar img {padding:2px;margin:0px}
-
Wat is Jellow Contracting?
Jellow Contracting is het onderdeel van Jellow wat zorgt voor de contractuele afhandeling. Jellow Contracting stelt een overeenkomst op en zorgt ervoor dat de uren van de freelancer worden uitbetaald.
-
Hoe weet je of een opdrachtgever gebruikmaakt van een broker via Jellow?
Als jij door een opdrachtgever bent uitgenodigd, wordt het in de opdracht vermeld.
-
Wat zijn de kernwaardes van Jellow?
Fatsoen – Integriteit en verantwoordelijkheid nemen door eerlijkheid, transparantie en
respect binnen het handelen.Daadkracht – Kansen zien en deze grijpen. Niet bang zijn om fouten te maken, maar durven te leren.
Samenwerking – Elkaar helpen en vertrouwen door connecties te maken, van elkaar leren en samen werken naar resultaten.
-
Hoe werkt Jellow?
Jij, de freelancer, maakt bij Jellow een profiel aan. Hiervoor hebben wij enkele gegevens van je nodig. Denk aan: een cv, profielfoto en functietitel. Wanneer alle gegevens zijn ingevuld, is jouw profiel compleet en ben je zichtbaar voor opdrachtgevers.
Een opdrachtgever maakt een selectie met freelance profielen die middels zoektermen goed aansluiten bij de opdracht die hij/zij wil uitzetten en deelt vervolgens de opdracht met hen. Als jij in de selectie zit, ontvang je een mail met een link naar de opdracht EN het verzoek hierop te reageren in het tekstvak onderaan de opdracht.
Per mail word je verder op de hoogte gehouden van verdere reacties van de opdrachtgever. -
Hoe kan ik starten als freelancer?
Leuk dat je interesse hebt om te starten als freelancer! Wij hebben een blog geschreven over de stappen die je moet zetten om te kunnen starten als freelancer. Je leest het hier.
-
Hoe ziet het ideale freelance profiel eruit?
Om je op weg te helpen met het invullen van jouw Jellow profiel hebben we een blog geschreven en een voorbeeld gemaakt. Zo ziet het ideale profiel eruit.
-
Hoe meld ik me aan bij Jellow?
Meld je aanen activeer je mailadres, vervolgens kun je aan aan de slag met jouw profiel. Kies een leuke foto, een veilig wachtwoord en vul de nodige gegevens in. Wanneer alle informatie is ingevuld, wordt jouw profiel zichtbaar voor opdrachtgevers in ons netwerk.
-
Wat kost het om me als freelancer aan te melden bij Jellow?
Voor freelancers is het Jellow-platform helemaal gratis.
-
Ik heb een verkeerd cv geüpload, kan ik deze opnieuw uploaden in mijn Jellow-profiel?
Het is niet mogelijk om direct een nieuw cv te uploaden, aangezien deze nog ingevoerd wordt. Je kunt het correcte cv mailen naar [email protected]. Wij zorgen ervoor dat het juiste bestand in jouw Jellow-profiel wordt verwerkt.
-
Welk uurtarief moet ik hanteren als freelancer?
Bij Jellow gaan we ervan uit dat je een minimum uurtarief van 35 euro aanhoudt. Verder bepaal je zelf jouw tarief, afgestemd op jouw kennis, ervaring & kunde.
Het uurtarief wat je invult is indicatief. Samen met de opdrachtgever en aan de hand van de opdracht bepaal je het definitieve uurtarief voor de opdracht. Je vindt hier een overzicht van de gemiddelde uurtarieven van freelancers bij Jellow.
-
Is het uurtarief wat ik invul in mijn profiel inclusief btw?
Het uurtarief dat jij invult in jouw profiel is exclusief btw.
-
Is het uurtarief incl. een fee voor Jellow?
Freelancers betalen geen kosten, marge of een fee voor Jellow. Het uurtarief dat je invult, is dus wat jij verdient.
-
Ik woon in het buitenland. Kan ik me dan ook inschrijven voor Jellow?
Ja, ook wanneer je in het buitenland woont kan jij je inschrijven. Het is bij Jellow wel verplicht om een plaatsnaam op te geven. Heb je hierover meer vragen? Neem dan contact met ons op via [email protected].
-
Kan ik maar één vakgebied kiezen?
Ja, je kan maar één vakgebied kiezen. Opdrachtgevers in Jellow gebruiken een zoekbalk voor het vinden van freelancers. Wanneer de termen waarop gezocht wordt overeenkomen met de inhoud van jouw profiel zal jouw naam verschijnen. Het gekozen vakgebied heeft hier geen invloed op.
Kies het vakgebied dat het beste bij jou aansluit of waarin je een opdracht wil uitvoeren. Daarnaast is het raadzaam goed te kijken naar de inhoud van je profiel. De toelichting bij je werkervaring kan echt een bijdrage leveren.
-
Ik pas binnen geen van de vakgebieden, wat nu?
Wanneer je niet binnen de andere vakgebieden past kan je kiezen voor ‘Overige’. Dit heeft geen negatief effect op jouw vindbaarheid. De gebruikte termen in jouw profiel bepalen of jij gevonden kan worden door een opdrachtgever. Deze termen worden gehaald uit alle informatie binnen jouw profiel, denk aan jouw werkervaring of jouw functietitel.
Jellow is actief in de zakelijke dienstverlening. Als je bijvoorbeeld timmerman of kapster bent, dan klopt het dat jouw vakgebied er niet tussen staat. We hebben namelijk geen opdrachten in andere branches dan de zakelijke dienstverlening.
-
Hoe kan ik mijn vakgebied aanpassen?
Als je het vakgebied wil wijzigen kan dat via de knop EDIT (rechts naast het vakgebied) in je profiel of door ons te mailen ([email protected]) en aan te geven in welk vakgebied je geplaatst zou willen worden.
-
Kan ik mijn profiel het beste in het Engels of Nederlands invullen?
Over het algemeen zijn de opdrachtgevers bij Jellow Nederlands. Dit betekent dat het in principe het verstandigst is om een Nederlands profiel aan te maken.
Mocht je toch zeker willen weten dat je gevonden wordt binnen jouw vakgebied dan raden wij jou aan om eventuele termen die jouw expertise omschrijven, ook in het Engels toe te voegen. Dit kan bijvoorbeeld bij ‘Overige zoektermen’ onderaan jouw profiel.
-
Hoe geef ik aan dat ik (enkel) remote werk in mijn Jellow-profiel?
In Jellow worden zowel opdrachten geplaatst die remote en/of op locatie uitgevoerd kunnen worden. Wil je alleen remote werken? Geef dit dan in je profiel aan. Dit kan in je Introductie en ook bij je plaatsnaam door het schuifje aan of uit te zetten voor op afstand werken, op locatie of beide.
-
Kan ik een portfolio uploaden?
Het is op dit moment nog niet mogelijk een portfolio te uploaden in jouw Jellow profiel. Wel is het mogelijk om een weblink naar je portfolio toe te voegen aan je profiel. En wanneer je een uitnodiging hebt gehad om te reageren op een opdracht is er bij je reactie ruimte om een bijlage toe te voegen.
-
Kan ik meerdere freelance accounts aanmaken in Jellow?
Het is niet de bedoeling dat je meerdere accounts aanmaakt. Uit één profiel dient duidelijk naar voren te komen waar je ervaring in hebt en naar wat voor functie(s) je op zoek bent.
-
Kan ik een freelance account aanmaken als bedrijf?
Een freelance account is voor één individuele freelancer, deze kan niet gebruikt worden voor meerdere personen. Het is wel mogelijk om andere freelancers aan te bevelen voor een opdracht als deze niet bij jou aansluit, maar hier mag geen marge tussen zitten.
-
Hoe kan het dat mijn mailadres niet wordt geaccepteerd voor mijn freelance account?
Het kan zijn dat je deze ook gebruikt voor je opdrachtgeversaccount. Om verwarring met inloggen te voorkomen, is het niet mogelijk een freelance profiel en opdrachtgevers account aan hetzelfde mailadres te linken. Wil je toch voor beide een Jellow-account aanmaken, link dan je opdrachtgevers account aan jouw werkgevers mailadres en je freelance profiel aan een ander mailadres.
-
Op mijn profiel staat dat ik in een netwerk zit, wat betekent dit?
Opdrachtgevers kunnen in Jellow een eigen freelance pool opbouwen. Opdrachtgevers plaatsen freelancers in hun pool als zij eerder bij hun hebben gewerkt of als ze de freelancer interessant vinden voor een eventuele toekomstige opdracht. Op deze manier kunnen zij bij een nieuwe opdracht gemakkelijk hun eigen netwerk raadplegen.
-
Kan ik in Jellow zien wie mijn profiel heeft bekeken?
Het is (nog) niet mogelijk om te zien wie jouw profiel bekeken heeft en hoe vaak je profiel bekeken is.
-
Wat kan ik doen om beter gevonden te worden in Jellow?
Opdrachtgevers maken bij het zoeken naar freelancers gebruik van zoekwoorden. De inhoud van jouw profiel is dan ook belangrijk voor je vindbaarheid. Denk aan het toevoegen van een samenvatting en/of introductie, en een toelichting bij jouw werkervaring. Licht bijvoorbeeld toe waarin je ervaring hebt opgedaan (denk ook aan tools & programma’s), hoe je takenpakket eruit zag en wat jouw kwaliteiten zijn. Indien de inhoud van jouw profiel aansluit op de zoekwoorden van de opdrachtgever zal je eerder gevonden worden.
Het is natuurlijk ook belangrijk om je profiel up-to-date te houden (denk ook aan jouw beschikbaarheid). Een andere mogelijkheid om je profiel interessanter te maken is het vragen van feedback aan oud opdrachtgevers en collega’s
-
Wat is de Jellow Club?
De Jellow Club is een verzameling van freelancers die ervoor openstaat om kennis te delen en onderling samen te werken. Je kunt je aanmelden voor de Jellow Club via de instellingen in je profiel. Daarna krijg je toegang dat de Club pagina. Hier kun je evenementen, opdrachten en berichten delen. Zo kun je vragen stellen aan gespecialiseerde freelancers en kan je ook jouw eigen kennis delen. Wil je meer weten over de Jellow Club? Lees dan deze blog.
-
Aan wie kan ik beoordelingen vragen voor in mijn Jellow-profiel?
Je bent vrij om aan al jouw (oud) opdrachtgevers of collega’s een verzoek te sturen voor het invullen van een beoordeling.
-
Kan een opdrachtgever mijn cv zien in mijn Jellow-profiel?
Jouw cv wordt gebruikt om jouw werkervaring, opleiding en overige informatie in Jellow in te vullen. Deze informatie is zichtbaar voor opdrachtgevers, maar zij kunnen niet bij het door jou geuploade cv. Wil je zeker weten dat deze door de opdrachtgever bekeken wordt? Dan raden wij jou aan om deze mee te sturen met jouw reactie op de opdracht.
Ben je benieuwd naar hoe een profiel bij Jellow eruit ziet? Bekijk het voorbeeld profiel hier. -
Hoe kan ik mijn Jellow-account verwijderen?
Jouw Jellow account kan je zelf verwijderen door naar Instellingen te gaan. Onder Instellingen zie je het kopje ‘account wijzigen’. Hier vind je een knop waarmee je jouw profiel kunt verwijderen.
-
Hoe wijzig ik mijn beschikbaarheid?
In je profiel kun je jouw beschikbaarheid altijd aanpassen. Je kunt bijvoorbeeld meer of juist minder dagen beschikbaar zijn of tijdelijk helemaal niet. Ga naar jouw Jellow-profiel, klik ‘edit’ naast beschikbaarheid en wijzig je invoer, als dat nodig is.
-
Hoe geef ik aan dat ik tijdelijk geen opdrachten wil ontvangen?
Als je aan hebt gegeven niet beschikbaar te zijn zul je over het algemeen (tijdelijk) geen opdrachten meer ontvangen. Wil je zeker zijn dat je voorlopig niet meer uitgenodigd wordt? In de instellingen van je profiel heb je de optie om je profiel (tijdelijk) op onzichtbaar te zetten. Hierdoor ben je niet vindbaar tot het moment dat je jouw zichtbaarheid weer aanzet.
-
Welke opdrachtgevers zijn bij Jellow aangesloten?
Bij Jellow zijn veel verschillende opdrachtgevers actief. Van grote corporates tot kleine bedrijven die actief zijn binnen allemaal verschillende sectoren.
Hier vind je verschillende opdrachtgevers en hoe zij Jellow ervaren. -
Onder ‘Opdrachten’ zie ik geen opdrachten staan, hoe kan dit?
Jellow werkt met besloten opdrachten, dit betekent dat opdrachtgevers in Jellow op zoek gaan naar de freelancer die goed bij hun opdracht aansluit. Zij maken vervolgens een selectie van freelancers naar wie de opdracht wordt gestuurd.
Wanneer jij uitgenodigd wordt voor een opdracht ontvang je direct een mail en verschijnt de opdracht ook onder de knop ‘Opdrachten’. Je ziet dus alleen de opdrachten waarop jij kan reageren.
-
Krijg ik een melding als er een opdracht geplaatst wordt?
Wanneer je wordt geselecteerd voor een opdracht ontvang je direct een mail. De mail wordt verzonden naar het mailadres dat gekoppeld is aan jouw profiel. Je wordt via de mail doorgelinkt naar opdracht, maar kan deze na een uitnodiging ook terugvinden door in te loggen in Jellow en te klikken op ‘Opdrachten’. Hier staan alle opdrachten waarvoor jij bent uitgenodigd.
-
Ik ben uitgenodigd voor een opdracht. Wat doe ik nu?
Als jij in de selectie zit, ontvang je een mail met een link naar de opdracht EN het verzoek hierop te reageren in het tekstvak onderaan de opdracht.
Per mail wordt je verder op de hoogte gehouden van verdere reacties van de opdrachtgever.In de uitnodigingsmail staat ook een knop ‘Geen interesse’ voor het geval je toch niet beschikbaar bent of de opdracht niet helemaal is wat je zoekt. Laat altijd iets van je horen, dan weet de opdrachtgever of je wel/geen interesse hebt.
-
Hoe lang duurt het voordat ik uitgenodigd word voor een opdracht?
Binnen Jellow zijn wij afhankelijk van vraag en aanbod. Hierdoor weten wij van tevoren niet waar een opdrachtgever naar op zoek is. Natuurlijk hopen wij dat er op korte termijn een opdracht in Jellow geplaatst wordt die goed bij jou aansluit. Een compleet en inhoudelijk profiel zal bijdragen aan een betere vindbaarheid, waardoor de kans groter wordt om meegenomen te worden in een opdracht selectie. Lees deze blog om te kijken wat jij nog kan doen om jouw vindbaarheid te verbeteren.
-
Hoeveel opdrachten zijn er binnen mijn vakgebied?
Het aantal opdrachten per vakgebied verandert door bewegend vraag en aanbod continu. Daardoor kunnen wij je niet exact vertellen hoeveel opdrachten beschikbaar zijn of hoelang het duurt tot je een uitnodiging krijgt. Natuurlijk doen we ons best om zoveel mogelijk opdrachtgevers en freelancers te verbinden en hopen wij dat er op korte termijn een opdracht in Jellow geplaatst wordt die goed bij jou aansluit.
-
Bij sommige opdrachten moeten platformkosten betaald worden. Gaat dit van mijn uurtarief af?
Het klopt dat er opdrachten zijn waar de opdrachtgever platformkosten voor betaald. Deze kosten zijn voor de opdrachtgever en komen bovenop het uurtarief dat jij hebt afgesproken met de opdrachtgever. Dit gaat dus niet van jouw uurtarief af.
-
Kan ik ook via een payroll constructie uitbetaald worden?
Alle freelancers die zijn aangemeld bij Jellow moeten ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel (KvK) als freelancer. Sommige freelancers hebben echter nog steeds voorkeur uitbetaald te worden via een payroll constructie.
Hier zijn vaak wel mogelijkheden voor, beide via Jellow Contracting of rechtstreeks met de opdrachtgever. Je kunt dit overleggen met de opdrachtgever. Let op: je moet wel actief zijn als freelancer. -
Ik heb gereageerd op een opdracht, wanneer kan ik reactie ontvangen?
Jellow biedt uitsluitend het netwerk wat opdrachtgevers en freelancers aan elkaar koppelt, en zit verder niet tussen het contact. Wel drukken we opdrachtgevers op het hart dat Jellow verwacht dat zij binnen 48 uur van zich laten horen.
Heb je meer vragen over de opdracht of over wanneer je een reactie kunt verwachten? Dan raden we je aan om onder de opdracht te reageren of rechtstreeks contact op te nemen met de opdrachtgever.
-
Kan ik iemand anders aanbevelen voor de opdracht?
Als jij zelf niet beschikbaar bent of je kent iemand anders die beter bij de opdracht past dan kun je ook altijd iemand aanbevelen. Dit kan via de pagina waar de opdracht te zien is, klik op ‘iemand aanbevelen’ en vul de naam en het mailadres in. Deze persoon ontvangt dan een uitnodiging voor Jellow, via deze persoonlijke link kunnen zij een account aanmaken en hebben zij direct toegang tot de opdracht.
-
Wat doe ik als ik geen interesse heb in de freelance opdracht?
Soms zal je wellicht een opdracht toegestuurd krijgen die niet helemaal bij jouw wensen aansluit, of je bent misschien niet beschikbaar. Wij waarderen het als je deze feedback alsnog voor ons achterlaat. Dit helpt ons bij het verbeteren van de selecties. Je kan bij de opdracht klikken op ‘Geen interesse’, vervolgens wordt er gevraagd om een reden. Als je deze informatie invult zal je ook niet meer meegenomen worden in eventuele herinneringen voor de opdracht.
In het geval je niet beschikbaar bent: pas dit ook aan in je profiel, dan houden we hier rekening mee.
-
Ik wil graag de opdrachtgever spreken, kan ik daarvoor naar jullie bellen?
Het telefoonnummer op de website is van ons hoofdkantoor in Naarden. Via dit nummer is het dan ook niet mogelijk om in contact te komen met de opdrachtgever van de opdracht waarvoor je uitgenodigd bent. Wanneer je rechtstreeks met de opdrachtgever in contact wil komen kan je het beste het desbetreffende bedrijf bellen of mailen. Wij delen geen contactgegevens.
-
Wat is Jellow?
Jellow is het on demand freelance platform van Nederland. Zoek je een freelancer? Via Jellow vind je eenvoudig en snel de beste freelancer voor je opdracht. Maak op basis van filters zoals werkervaring, locatie en uurtarief een selectie van de beste freelancers, en deel jouw opdracht met deze selectie. De freelancers ontvangen direct een uitnodiging om te reageren op de opdracht. Vervolgens hebben jij en de freelancers rechtstreeks contact. Op het platform zijn namelijk geen intermediairs actief.
Je bent vrij om het gesprek met de freelancer voort te zetten hoe jij dat prettig vindt, telefonisch, per mail, face-to-face of via een online gesprek. Zodra jij de perfecte freelancer voor jouw opdracht hebt gevonden sluit je de opdracht in Jellow en informeer je direct alle andere freelancers.
Bij Jellow werken we op basis van een service fee, waarbij je geen abonnementskosten hoeft te betalen. De service fee komt bovenop het afgesproken uurtarief van de freelancer. Bij Jellow kun je kiezen uit drie modellen: Jellow Go, Jellow Standaard en Jellow Enterprise. De voordelen per model hebben we overzichtelijk op een rij gezet, zodat je zelf kunt kiezen welk model bij je past.
En, vind je niet de juiste freelancer? Dan hoef je niets te betalen. Wel zo helder!
-
Hoe meld ik me aan bij Jellow?
Meld je via deze pagina aan als opdrachtgever. Om je zo snel mogelijk te kunnen helpen en om te kijken of jouw zoekvraag aansluit bij Jellow, vragen we je om in te vullen naar welke freelancer(s) je op zoek bent en wat de freelance opdracht is.
Hierna kun je zelf óf met support van onze Jellow-experts in ons netwerk de freelancers selecteren die het best bij jouw opdracht passen. Je deelt de opdracht met de freelancers, waarna je meestal al binnen 24 uur de eerste reacties van de freelancers op jouw opdracht ontvangt
-
In welke vakgebieden zijn freelancers bij Jellow actief?
De freelancers bij Jellow zijn actief in de hele zakelijke dienstverlening, van development, marketing, HR, sales, IT, design, finance, communicatie, juridisch tot aan constructie.
-
Kan ik ook als particulier bij Jellow terecht?
Helaas niet. Jellow draagt bij aan de verbinding tussen bedrijven en freelancers. Als particulier kunnen wij je dus helaas niet verder helpen.
-
Wat is een freelance pool?
Een freelance pool is een plek in de organisatie waar opdrachtgevers (of inhuurders) toegang hebben tot alle freelancers. Deze pool bestaat uit freelancers waarmee je bedrijf al eerder heeft samengewerkt, freelancers met interessante profielen waarmee je in toekomst zou willen samenwerken of die op dit moment bij je aan de slag zijn. Zo heb je altijd je preferred candidates overzichtelijk op een plek en schakel je nog sneller bij opdrachten.
Jellow helpt jou bij het opbouwen van jouw eigen freelance pool. Zo kun je freelancers binnen Jellow uitnodigen om zich in te schrijven voor jouw freelance pool. Ook kun je freelancers buiten Jellow uitnodigen, bijvoorbeeld via Linkedin, jullie werken-bij pagina, het intranet of 1-op-1.
-
Waar kan ik mijn freelance pool voor inzetten?
Na het opbouwen van jouw freelance pool heb je jouw preferred candidates altijd in het vizier. Je kunt ervoor kiezen om opdrachten alleen uit te zetten in jouw freelance pool, of dat er voorrang wordt gegeven aan kandidaten in jouw pool.
Daarnaast kan je Jellow ook inzetten om jouw freelancers continu op de hoogte te houden van updates van jouw organisatie. Updates die je op jouw intranet zou delen, deel je nu ook in de freelance pool. Tot slot kun je jezelf op de kaart zetten in de freelance markt d.m.v. je freelance pool. Je krijgt een personaliseerbare omgeving waar je kunt laten zien waarom freelancers bij jouw organisatie aan de slag zouden moeten willen.
-
Kan ik freelancers ook via Jellow inhuren?
Zeker. Sterker nog, als je kiest voor het Jellow Go of Jellow Standaard ga je automatisch akkoord met het inhuren van de freelancer via Jellow. Wij nemen dan samen met onze partners de hele contractuele afhandeling en urenregistratie voor je uit handen.
-
Wat houdt de Customer Support van Jellow in?
Wij geloven dat jij zelf het allerbeste weet waar je naar op zoek bent. Daarom heb jij rechtstreeks contact met de freelancers in Jellow en kies je uiteindelijk de beste freelancer voor je opdracht. Wij zorgen er uiteraard voor dat het platform zo gebruiksvriendelijk mogelijk is.
Toch snappen we heel goed dat je af en toe een helpende hand kan gebruiken. Daarom staat ons Customer Support team voor je klaar. Je kunt ons benaderen met vragen of voor verdere support bij het vinden van freelancers en het plaatsen van opdrachten.
-
Wat verwacht Jellow van mij?
Naast dat jij dingen van ons mag verwachten, verwachten wij ook een paar dingen van jou. Wij vinden fatsoen ontzettend belangrijk, daarom verwachten wij van jou dat jij netjes met ons netwerk van freelancers omgaat. Hiermee wordt bedoeld:
1. Jij reageert (binnen 48 uur) op alle freelancers, ook als je niet met diegene verder gaat.
2. Je hebt een daadwerkelijke intentie om met een freelancer aan de slag te gaan.
3. Je betaalt zowel Jellow als de freelancer binnen de afgesproken betaaltermijn.
4. Wanneer je nog niet tevreden bent met het aantal reacties of de match, dan horen we dit graag van je. Hierna kunnen wij je namelijk ondersteunen bij het verzamelen van nieuwe reacties.
5. Als je gekozen hebt om via Jellow Go of Jellow Standaard gebruik te maken van Jellow dan loopt de inhuur verplicht via Jellow. -
Welke abonnement opties heb ik?
Je kunt bij Jellow kiezen uit drie soorten accounts: Jellow Go, Jellow Standaard en Jellow Enterprise. Wil je eenmalig een freelancers inhuren en zelf de opdracht plaatsen en freelancers selecteren? Dan is de instapmogelijkheid Jellow Go de beste optie. Wanneer je hier graag hulp bij hebt om tot de beste freelancerselectie te komen, dan bevelen we Jellow Standaard aan.
Huur je dit jaar meerdere freelancers en wil je ook een branded omgeving, freelancepoolopbouw, maatwerk support etc.? Dan is Jellow Enterprise de betere optie. We hebben de verschillen per account overzichtelijk op een rij gezet. Keuzestress? Neem dan contact op met Bo: 085-8770070.
-
Wat is de looptijd van mijn Jellow account?
Bij elk account bepaal jij de startdatum. Jellow Go en Jellow Standaard lopen tot je een juiste match met de freelancer hebt gevonden. Jellow Enterprise hebben een looptijd van een jaar en worden automatisch verlengd, tenzij anders aangegeven.
Benieuwd naar alle mogelijkheden voor Jellow Go, Jellow Standaard en Jellow Enterprise? We hebben de accounts overzichtelijk voor je op een rij gezet, zodat je kunt vergelijken.
-
Hoeveel gebruikersaccounts krijg in binnen mijn bedrijfsaccount?
Bij Jellow Go en Jellow Standaard krijg je één gebruikersaccount. Bij Jellow Enterprise kan jij hier zelf invulling aangeven. Wil je meer graag meerdere gebruikersaccounts voor bijv. een collega? Dat is uiteraard mogelijk! Neem dan even contact op met Matthijs: 085-8770070.
-
Hoe zeg ik mijn Jellow-abonnement op?
Je kunt jouw abonnement altijd binnen de looptijd opzeggen. Stuur een mailtje naar [email protected]. Vermeld hierin ook direct wat de reden is van de opzegging en eventuele feedback waarmee we ons platform kunnen verbeteren. Het abonnement zal dan stopgezet worden. Je kan tot de laatste dag van je abonnement gebruik blijven maken van Jellow.
-
Wat gebeurt er met mijn account na de einddatum van mijn abonnement?
Het is natuurlijk zonde als je een freelance pool hebt opgebouwd en deze ineens verdwijnt wanneer je abonnement afloopt. Daarom zullen jouw gegevens bewaard blijven voor een volgende keer dat je van ons gebruik wil maken. We zien je graag weer terug!
-
Hoeveel kost Jellow?
De kosten zijn afhankelijk van het account wat je kiest. Bij Jellow kun je kiezen uit Jellow Go, Jellow Standaard of Jellow Enterprise.
De verschillende accounts en bijbehorende prijzen hebben we overzichtelijk voor je op een rij gezet. Wil je meer weten of heb je vragen over de accounts en prijzen? Neem gerust contact op met Bo, op: 085-8770070.
-
Hoe betaal ik voor mijn Jellow account?
Na het geven van jouw akkoord ontvang je per mail een factuur van ons. Je kunt deze via een link in dezelfde mail direct betalen via ideal of creditcard. Daarnaast kun je het bedrag ook rechtstreeks naar ons overmaken. Ons rekeningnummer staat in dezelfde mail.
Als je gekozen hebt voor Jellow Go of Jellow Standaard dan betaal je een service fee bovenop ieder gewerkt uur van de freelancer. De freelancer registreert zijn uren bij ons en wij sturen je hiervoor een factuur, inclusief deze service fee.
-
Ik heb een vraag over mijn factuur, waar kan ik hiervoor terecht?
Onze Jellower Tara weet alles van de facturen. Voor vragen kan je een mailtje sturen naar haar sturen op [email protected]. We beantwoorden je vraag zo snel mogelijk.
-
Hoe plaats ik een opdracht in Jellow?
Je kunt in Jellow zelf jouw opdrachten delen in het freelance netwerk. Dit doe je door via deze pagina jouw opdrachtomschrijving te plaatsen. Vervolgens klik je op ‘Freelancers uitnodigen’. Wij doen een suggestie voor filters die je kan inzetten in het netwerk, uiteraard kun je zelf nog kijken naar andere zoektermen of filters die belangrijk zijn voor de opdracht. Hierna selecteer je de freelancers die je voor de opdracht wilt uitnodigen.
Wij raden aan om ongeveer 50 freelancers uit te nodigen. Tot slot klik je op ‘Stuur een opdracht’ en nodig je de freelancers uit om te reageren. Bekijk deze handleiding voor verdere uitleg.
-
Hoe schrijf ik een goede opdrachtomschrijving?
Een opdracht is vaak de eerste indruk én de verbindende factor tussen jou en de freelancer, en daarom is het super belangrijk om deze goed te omschrijven.
Een perfecte opdrachtomschrijving bevat in ieder geval deze elementen: play, purpose en potential. We hebben een checklist voor je gemaakt, waarmee je en goede opdrachtomschrijving maakt zodat je een goede eerste indruk achterlaat en je relevante reacties krijgt. Je kan de ‘Checklist – Zo schrijf je een goede opdrachtomschrijving’ hier downloaden.
-
Hoe bouw ik mijn freelance pool op in Jellow?
Je kunt starten met het opbouwen van jouw freelance pool via jouw eigen dashboard in Jellow. Klik hier op de knop ‘Nodig nu freelancers uit’, hier kun je specifieke freelancers uitnodigen door hun naam en mailadres toe te voegen. Je kunt hier ook een link kopiëren. Via deze link kunnen freelancers zich direct aanmelden voor jullie freelance pool. Je kan deze link bijvoorbeeld delen via LinkedIn, jullie intranet of jullie Werken bij pagina.
-
Hoe huur ik een freelancer rechtstreeks in?
Zodra er bekend is met welke freelancer je gaat samenwerken kun je de freelancer gaan inhuren. Dit doe je door naar het profiel van de freelancer te gaan. Aan de linkerkant van het profiel zie je vervolgens de knop ‘inhuren’.
In het volgende scherm wordt je gevraagd om iets meer informatie te delen over de opdracht, het uurtarief van de freelancer en de looptijd van de inhuur. Klik vervolgens op verzenden.
-
Wat gebeurt er nadat ik een freelancer heb ingehuurd via Jellow?
Nadat jij de inhuurformulieren hebt ingevuld ,wordt deze ter controle naar de freelancer toegestuurd. In dezelfde fase wordt de freelancer ook gevraagd om eventuele aanvullende informatie aan te leveren. Hierna wordt de overeenkomst gescreend door onze partner. Tot slot ontvangen beide jij en de freelancer de overeenkomst om officieel te tekenen.
-
Kan ik nog specifieke informatie laten opnemen in de overeenkomst?
Er is veel mogelijk! Denk aan een specifieke geheimhoudingsverklaring, aansprakelijkheidsverzekering of relatiebeding. Je kunt contact met jouw contactpersoon opnemen om de mogelijkheden te bespreken. Vermeld jouw voorkeur hierna ook in de opmerkingen van de inhuur.
-
Hoe stuur ik een persoonlijk bericht naar een freelancer?
Je kunt een persoonlijk bericht naar een freelancer sturen via zijn of haar profiel. Aan de linkerkant van het profiel zie je de knop ‘Bericht sturen’ staan. Hierna opent er een venster waar je een onderwerp, bericht en eventueel een bijlagen kunt versturen naar de freelancer. Zodra je antwoord krijgt van de freelancer dan ontvang je een mailtje van ons. Je kunt jouw gesprekken terugvinden onder ’Berichten’.
-
Waar vind ik aanvullende gegevens over mijn account?
Je kunt de gegevens van jouw account vinden in jouw persoonlijke dashboard. Mis je nog informatie? Neem dan even contact op met jouw contactpersoon of mail ons naar [email protected].
.tb_button {padding:1px;cursor:pointer;border-right: 1px solid #8b8b8b;border-left: 1px solid #FFF;border-bottom: 1px solid #fff;}.tb_button.hover {borer:2px outset #def; background-color: #f8f8f8 !important;}.ws_toolbar {z-index:100000} .ws_toolbar .ws_tb_btn {cursor:pointer;border:1px solid #555;padding:3px} .tb_highlight{background-color:yellow} .tb_hide {visibility:hidden} .ws_toolbar img {padding:2px;margin:0px}
-
Is Jellow AVG (GDPR) compliant?
Jellow doet er alles aan om de data van haar gebruikers te beheren en te beschermen op de manier zoals beschreven staat in de AVG. Een officiële stempel bestaat er niet, dus of we aan alles hebben gedacht is helaas niet met 100% zekerheid te garanderen. Ben je van mening dat er we iets gemist hebben dan horen we dat natuurlijk graag en passen we dat direct aan.
Bekijk de Algemene voorwaarden van Jellow
-
Kan ik mijn persoonlijke gegevens aanpassen?
Ja, dat kan altijd! Je kunt jouw profiel vinden en aanpassen als je bent ingelogd en rechtsboven je naam klikt. Kies vervolgens ‘Mijn account’.
Wil je een download van de data die we hebben opgeslagen neem contact met ons op via 035-7370352 of stuur een email naar [email protected]. Wij sturen dan binnen 48 uur (op werkdagen) een bestand met al jouw data naar het email adres dat in je profiel vermeld staat. -
Wie kan mijn persoonlijke data zien?
Persoonlijke data van gebruikers wordt nooit met derden gedeeld anders dan met die gecontracteerde partijen die zorgen voor de juiste afhandeling van een opdracht.
Jellow probeert zo min mogelijk persoonlijke data op te slaan. De data die we van onze gebruikers opslaan is nodig om vraag en aanbod in de freelancemarkt zo goed mogelijk met elkaar te verbinden. Alleen voor dat doel wordt de opgeslagen data opgeslagen en gebruikt.
Voor een compleet overzicht van alle datavelden die we opslaan verwijzen we graag naar Appendix D ‘Datavelden’ in de Algemene voorwaarden.
-
Hoe kan ik mijn account verwijderen?
Om je account te verwijderen klik je rechtsboven op je naam en vervolgens op ’Instellingen’. Onderaan deze pagina heb je de mogelijkheid om je gehele account te verwijderen.
LET OP: bij het verwijderen van je account wordt ook echt alles verwijderd uit onze database. Alleen data die valt onder de wettelijke bewaarplicht zoals informatie over lopende en afgeronde opdrachten zullen bewaard blijven voor de periode die daarvoor staat.
-
Heeft Jellow een Privacy Statement welke is aangepast aan de AVG (GDPR)?
Ja! Je kunt deze vinden in Appendix A van de Algemene voorwaarden. Hier staat o.a. ook vermeld hoe we omgaan met cookies en waarvoor deze gebruikt worden.
Sorry, we didn't find any results for your search 🔍
Staat je vraag er niet tussen? Laat het ons weten, we helpen je graag!